Üdvözlünk megújult honlapunkon! Blade Sport - The Power is Yours!

Kérdésed van? Hívj minket! +36309125228
Vagy írj nekünk a cs@bladesport.eu email címre!

Cikkek

Tippek a könnyebb fogyáshoz

Blade Sport
2021.10.26 12:52
Tippek a könnyebb fogyáshoz

A fogyás olyan véglet, amit sokan el szeretnének érni. Sokan azonban sajnos nem tudják, hogy is lehetne könnyen lefogyni. Edzőről edzőre változik az étrend és a követett fogyókúra is, amivel nincs gond, azzal már viszont van, hogy sok embert összezavarnak ezzel.

Most akkor jó a szénhidrát vagy sem? Szabadon fogyasztható a tojás vagy sem?

Remélem, értitek hova szeretnénk kilyukadni… Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Rengeteg extrém és komplikált fogyókúrát kitaláltak már az emberek az évek során, de ennek nem kellene extrémnek vagy komplikáltnak és nehezen követhetőnek lennie ahhoz, hogy elérjük a kívánt sikert.

El is hoztunk nektek néhány tippet a fogyókúrád segítésére és könnyebbé tételére.

Legyen megfelelő a fehérjebeviteled

A fehérjebevitel és izomépítés közötti kapcsolatot már jó régóta tudja szinte mindenki. Ahhoz, hogy nagy izmokat építhess, megfelelően kell táplálkoznod és megfelelő mennyiségű fehérjét kell bevinned a szervezetedbe. Ezek regenerálják és építik az izmokat, továbbá, a fogyókúrában is nagy szerepet játszanak.

Ez a legnehezebben feldolgozható makro tápanyag. Ami annyit takar, hogy több energiába és időbe telik a szervezet számára feldolgozni az átlag makro tápanyagnál. Ha a kitűzött kalóriamennyiségünk jelentős részét ebből visszük be, akkor tovább marad teltségérzetünk, valamint később leszünk éhesek, közben az emésztése folyamán a szervezeted több kalóriát használ fel ennek a feldolgozására.

Valamint ha szeretnéd fogyókúra közben a meglévő izomtömegedet szinten tartani, akkor megfelelő mennyiségű fehérjét kell bevinned. Néhány kedvenc fehérjeforrásunk: A marha, tik, pulyka, hal, görög joghurt és sajt.

További segítségért lehet ilyenkor a fehérjepor használatot bevezetni az étrendünkbe. Ennek segítségével könnyebben beviheted a szervezeted számára szükséges fehérjemennyiséget. Ilyen például a BLADE Whey Protein vagy a BLADE Vegan Pro, de bármelyik fehérjénk helytállna fogyókúra közben. Ha nincs időd ételkészítésre, akkor használd ezeket (persze fontos megemlíteni, hogy ezek a táplálék-kiegészítők nem helyettesítik a változatos étkezést!).

Edd meg a zöldségeket először

Az étkezéseid során próbáld meg a fehérjeforrást és a zöldségeket elfogyasztani elsősorban. Ennek egyszerű oka, mégpedig az, hogy a fehérjét nehezen dolgozza fel a szervezet, azonban a zöldségekben lévő rostokat nem dolgozza fel sehogy sem. Így jobban telítenek, és kevésbé fogod éhesnek érezni magad a fogyasztásuk után, tehát lehetséges, hogy a nagyobb szénhidráttartalmú köretet már nem is fogod kívánni.

Lassíts le az evéssel

Manapság az életvitelünk miatt alig van az embernek ideje valamire. Mindig sietünk valahova, gyakran ha jut is időnk enni, akkor is pár perc alatt belapátoljuk az egész ételt és megyünk is tovább. Sajnos ez közvetlenül szabotálhatja a fogyókúrád hatékonyságát. Az agyunknak 20-30 perc kell ahhoz, hogy felismerje a tényt, hogy eleget ettünk. Amennyiben rapid gyorsasággal belapátolod az egész kaját, úgy többet ehetsz a kelleténél, ezzel pedig lőttek az arra a napra kitűzött kalóriamennyiségnek. Tanácsos le lassítani és élvezni az ételt.

Igyál vizet étkezés előtt

Ha már nagyon éhes vagy és azt érzed, hogy túl fogod lőni az étrendedben kitűzött adatokat akkor segíthet az ha étkezés előtt egy nagy pohár vizet (500ml) legurítasz a torkodon. Ez tágító hatással lesz a gyomrodra, amiből az agyad azt fogja érzékelni, hogy kevesebb ételre lesz szüksége a testednek az aktuálisnál, valamint éhségérzet csökkentő hatással is rendelkezhet. Nem elhanyagolható tényező ennél a pontnál az sem, hogy a megfelelő hidratálásban is segít, így segítve a tested alapfunkcióit, csökkenti a felépüléshez szükséges időt és javítja a teljesítményed.

Kövesd a bevitt kalória és tápanyagmennyiséget

A fogyókúra legnagyobb igazsága az, ha sikeres eredményt szeretnénk elérni, hogy kalóriadeficites állapotba kerüljünk. Ez azt takarja, hogy kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit a testünk eléget. Azt, hogy megtudd pontosan mennyi kalóriát viszel be, egyetlen elérhető módja van mégpedig az, hogy szoros figyelemmel követed a bevitt ételek tápanyagértékeit. Persze találgathatsz is, de azzal nem fogsz pontos adatot kapni, ráadásul, kutatások kimutatták, hogy egy átlagos ember alulértékeli a bevitt kalória mennyiségét és azt hiszi, többet éget el mint amit valójában.

Legyen nálad valami egészséges, magas fehérjetartalmú nassolni való

Előfordulnak napok, amikor egyszerűen lehetetlen időt szánni a főzésre. Ilyenkor a leggyorsabban előforduló gondolat, hogy ezt az étel hiányt egy gyorsétkezde által pótoljuk, de sajnos az ott kapható ételek nagy része magas kalória tartalommal rendelkeznek, míg a fehérje tartalmuk csekély. Ilyen esetekre kellene a közeledben lennie egy egészséges nassolni valónak, lehetőleg magas fehérjetartalommal.

Ilyen például a:

- sajt

- főtt tojás

- szárított marhahús

- fehérjeszeletek

A BLADE PROTEIN BALLS is egy tökéletes nassolni való, melynek magas fehérjetartalma és alacsony kalóriatartalma megfelelő választássá teszi ezekre az esetekre.

Élvezd az apróbb örömöket

Manapság az ember különböző oldalakon barangol és azt figyeli, hogy a szomszéd éppen hol nyaral vagy éppen melyik étteremben tölti az idejét. Ez tudat alatt gyakran vágyódást kelt és érthető módon egyfajta irigységet (sokan épp ezért posztolják ezeket). Próbáld meg elkerülni az efféle impulzusokat. Ha teheted, menj el kirándulni és ne az értelmetlen vágyak után koslass. Élj a jelenben, tervezz egy természetjárást vagy egy folyópart menti túrát és csak élvezd. Étkezések során tedd el a telefonod messzebbre, mert sokan csak arra képesek figyelni, így gyakran többet fogyasztanak a kelleténél.