Üdvözlünk megújult honlapunkon! Blade Sport - The Power is Yours!

Kérdésed van? Hívj minket! +36309125228
Vagy írj nekünk a cs@bladesport.eu email címre!

Cikkek

Rossz szokások melyek megölik az anyagcserédet

Blade Sport
2021.06.03 12:52
Rossz szokások melyek megölik az anyagcserédet

Minél gyorsabb az anyagcseréd annál több kalóriát éget el a tested. Ahogy öregszünk az anyagcserénk úgy lassul. De az öregedés nem az egyetlen oka a lassú anyagcserének. Több különböző dologtól is függ, milyen gyorsan dolgozik a szervezeted. Ilyen például a kor, nem, és az izomtömeg. Valamint nagy mértékben függ attól is, hogy milyen szokásai vannak az illetőnek. Sajnos vannak rossz szokások mellyel közvetve megöljük az anyagcserénket.

Túl sok ülés

Manapság sokkal kényelmesebb az életünk mint valaha is volt. Ez a nagy kényelem viszont mellékhatásokkal jár. Ahelyett, hogy gyalog vagy biciklivel járnánk dolgozni csak felülünk egy buszra vagy beülünk a kocsiba.

Tehát egész nap szinte semmit nem mozgunk és minél kevesebb az aktivitásunk, annál kevesebb kalóriát égetünk. Annak ellenére, hogy keveset mozgunk az étkezési szokásaink nem nagyon változtak. Legalábbis a bevitt kalóriák tekintetében. Valószínűleg ez még nőtt is a csökkenés helyett.

Ez a kis kombináció meg ahhoz vezet, hogy sok a túlsúlyos ember. Ha ez még nem lenne elég ez az úgymond ülő életmód több kutatás szerint növeli a különböző szív és érrendszeri betegségek és cukorbetegség esélyét. Valamint növeli a rákbetegségek kialakulásának esélyét. A nem edzésszerű mozgás növelése pedig segíthet ezen, javíthat az anyagcserén és égethetsz is egy kevés kalóriát közben.

Nem leszel utána izomlázas, az izmaid sem fognak nőni de segíthet a fogyásban és értágító hatású. Ha megteheted óránként állj fel a géptől és gyalogolj óránként 5 percet. Ha mobilon beszélgetsz akkor ne egyhelyben ülj, inkább gyalogolj egy keveset. Lehet nem tűnnek valami nagy durranásnak, de a heti elégetett kalóriamennyiséden meg fog látszódni.

 

Túl kevés edzés

Igen, ezt nem győzőm elégszer hangsúlyozni meg persze egy szónak is száz a vége, de edzeni egészséges! Gyorsítja az anyagcserét, erősít, fegyelemre tanít, kell ennél több? Nem?

Pedig van még pár. Ha valaki fogyni szeretne akkor meg kell emelnie a napi felhasznált kalóriamennyiségét és ennek az edzés az egyik legjobb módja. Gyorsabb lehetsz, jobban fogsz kinézni és magabiztosabb is leszel a rendszeres edzéstől. Ha fogyni szeretnél, ha izmosodni szükséged lesz a megfelelő táplálékbevitelre. Legfőképpen fehérjé (meg szénhidrátra és zsírra izomnövelésnél). Fehérje segítségével nem csak az izmaidat növelheted hanem meg is előzheted azoknak az elvesztését fogyókúra közben

 

Túl kevés fehérjebevitel

Mint azt az előbb is leírtam a fehérjebevitel nagyon fontos egy olyan embernek, aki egészséges életet akar élni. Ezek az izmok építőkövei és ezek regenerálják az izmokat edzés után. Valamint ez a legnehezebben megemészthető makró így jobban telít mint a többi és hosszabb ideig tart a feldolgozása. Ez azt is jelenti, hogy a szervezetdnek nehezebb megemésztenie így gyorsabban kell dolgoznia, hogy elvégezze a munkát.

 

Túl kevés alvás

Mindenkinek tudnia kellene, de szerintem nincs eleget hangsúlyozva, hogy ha valaki kezdeni akar magával valamit legyen szó nyelvtanulásról, fogyásról, gyúrásról vagy bármi másról elengedhetetlen a megfelelő alvás. Alvás alatt regenerálódhatunk mind izmaink mind energiakészletünk mind agyunk tekintetében. Ha túl keveset alszik az ember, akkor egész nap fáradt leszel, motiválatlan és kedvtelen. Valamint felborítja a hormonszintet is így növelve az éhségérzetet, illetve csökkenti a teltségérzetet.

Egy átlagos embernek 7-9 óra alvásra van szüksége naponta, hogy rendesen funkcionáljon napközben. Ha nehezen alvó vagy próbáld meg a lehető legjobban lesötétíteni a szobát, kapcsold ki az elektromos berendezéseket és kerüld alvás előtt a kékfényt kibocsájtó készülékeket, mint a TV, Laptop vagy telefon. Illetve kipróbálhatod a FAT BURNER szedését.

 

A túl sok stressz

Stresszhatás közben a kortizol termelésünk megugrik és ha ez huzamosabb ideig magas szinten marad akkor rossz hatással lehet ránk. Ilyenkor éhesebb az ember és egészségtelen, magas cukor és zsírtartalmú ételekre vágyik. És, hogy feltegyük a pontot az i-re még alvászavarokkal is járhat. A stresszhatásokat nem tudod teljesen kitörölni az életedből, de jelentősen csökkentheted ezeket így javítva a kedélyedet és közérzeted.

 

Túl kemény diéta

A fogyni vágyó embernek hamar meg kell azt tanulnia ,hogy ha le akar fogyni ahhoz kalóriadeficites állapotba kell tennie a testét. A mihamarabbi fogyás érdekében azonban rengetegen túl kemény diétát választanak amiben minimális mennyiségű kalóriát visznek be a szervezetükbe. Az ilyen „gyors” diéta a leggyorsabb útja az izomvesztésnek és lassú anyagcserének. Igen hamar le lehet tőlük adni a felesleges zsírt, na meg persze a felesleges izmokat. Ráadásul sokkal gyakoribb az, hogy valaki visszahízik a kiinduló súlyára egy ilyen diéta után.

Ez azért is lehetséges mert ezek a fogyókúrák nem azt tanítják meg az embernek ,hogyan fogyjon folyamatosan és tartósan ezzel tudva ,hogy tarthatja meg a súlyát hanem azt ,hogy ha nem eszel fogysz. A tartós fogyás ennél sokkal nehezebb. Idő, energia és figyelemigényes.

 

Túl sok alkohol fogyasztás

Nem túl meglepő ha azt mondjuk, hogy a túlzott alkoholfogyasztással gyorsabban hízik az ember és lassul az anyagcseréje. Ez nem magától az alkoholtól van, sőt a kutatások azt mutatják, hogy rövidtávon gyorsítja az anyagcserét. Azért vághatja szét az anyagcserédet, mert ha túl sokat iszik az ember ez növeli az éhségérzetet és csökkenti a kalória felhasználást.

Úgy tudnánk megmondani, hogy ha túl sokat iszol akkor a tested nem képes a zsírégetésre amíg az ki nem ürül. Ráadásul másnap nem igazán lesz kedved edzeni egy durvábban sikerült iszogatás után. Ezt hallhatjátok mindenhol, de én is elmondom: Ha egészségesen akarsz élni mértékkel kell innod.