INGYENES SZÁLLÍTÁS 20.000 FT FELETTI RENDELÉS ESETÉN!

Kérdésed van? Hívj minket! +36309125228
Vagy írj nekünk a cs@bladesport.eu email címre!

Cikkek

A HIIT edzés vagy a hegymenet jobb fogyásnál?

Blade Sport
2021.04.15 12:52
A HIIT edzés vagy a hegymenet jobb fogyásnál?

A HIIT(magas intenzítású intervallum tréning) vagy a hegymenet jobb fogyásnál?

A kardió rengeteg ember heti edzéstervének szerves része,
erősíti a szívet, növeli a tüdőkapacítást és gyorsítja az anyagcserét.

Ugyanakkor a fogyni vágyó emberekben gyakran felmerül a kérdés, hogy a kardió mozgás, mely változata a legmegfelelőbb céljuk elérésében?

Valószínúleg te is kipróbáltad már a kardiózás számos formáját, a gyaloglástól kezdve a futáson át, a spinningig,
de mely változata a legjobb a zsírégetésben?

Nézzünk meg kettőt a zsírégetés legnépszerűbb változatai közül.


HEGYMENET 

A gyaloglás kiváló a fogyás elkezdéséhez,
nem igényel edzett testet(kezdők is könnyedén elkezdhetik), nem lassítja az izomnövekedést, ami sajnos nem mondható el a kardiózás legtöbb változatáról.

Azonban mi adunk egy tippet amivel egy ilyen egyszerű gyakorlatot is intezívebbé tudsz varázsolni.
Sík terepen való gyaloglás helyett gyalogolj fel egy hegyre, vagy állíts dőlést a futópadba. 

A felfelé gyaloglás nehezebb az izmaid számára, így több kalóriát éget
legfőképpen a vádlid és a combod fogja megérezni.

Egy dolgot tarts észben a hegyre felfelé gyaloglásnál, azt, hogy előbb-utóbb le is kell jönnöd onnan.
De ezzel mi a gond?
A lefelé gyaloglás jobban terheli a térdizületet
ha gyengék a lábaid, vagy előfordult már nálad térdsérülés ez az edzésforma fájdalommal járhat.

Ez nem azt jelenti, hogy el kell felejtened ezt az edzést, a lábaid erősítésével a problámák eltűnhetnek.
Kezdd egy könnyű edzéssel és időről-időre növeld a lábad terhelését és az edzés hosszát.

Végezz könnyű láberősítő gyakorlatokat, például guggolásokat vagy kitöréseket, így stabilabbá és erősebbé teheted a lábaidat a jobb edzés érdekében.

A nehezebb, nagyobb emelkedőkön koncentrálj arra hogy felfelé húzd magadat ez csökkentheti a térdedre és bokádra jutó terheket


HIIT(magas intenzítású intervallum edzés)

Ez az edzésforma a fitness központok egyik legdivatosabb hívószava, már több mint 10 éve
annyit takar, hogy a magas intenzítású gyakorlatokat kevered az alacsony intezításuakkal.

Egy ilyen edzéstervben gyakran van dobozokra való felugrás, guggolásból való ugrás és kettlebell edzés,
valójában a legtöbb mozgásformából lehet HIIT, még a gyaloglásból is!

Mint az már említettük a HIIT is egy kiváló formája a kardió edzéseknek.
Korábbi kutatások már kimutatták, hogy gyorsítja az emésztést, erősíti a szívet és növeli az atletikus képességeket.

Azok számára akik már unják az egy helyben történő kardiózást, remek lehetőséget kínál hasonló kalória égetéssel.
A lényege, hogy a magas intenzítású részein tényleg mindent bele kell adnod, ha csak közepes erővel eddzel nem fog segíteni.

Ha ki szeretnéd próbálni ezt a fajta edzést akkor kezdésként gyalogolj gyorsabban 30-60 másodpercig, majd ezután normár tempóban ugyanenyi ideig,
ezeket a periódusokat kombinálhatod a terep adottságaival, pédául a magas intenzítású szakaszon gyalogolj hegynek felfelé, a kisebb intenzítású szakaszon lefelé.


A HIIT, vagy a felfelé való gyaloglás a jobb?

Ez megfog lepni, de a válasz nem ennyire fekete-fehér.

Nincs a kardiózásnak olyan változata, amely mindenki számára jobb a többinél.

Számításba kell venned az edzések előnyeit, hátrányait a kardiódat, a jelenlegi formádat és a régi sérüléseidet is.

Mindenki számára a legjobb választás az amelyiket szereted csinálni, égeti a zsírt és nem terheli túl az izületeidet,
valakinek ez gyaloglást, valakinek biciklizést jelent.

Sőt akár mixelheted a különböző kardió edzéseket napról napra, vagy hétről hétre,
lehet ezen a héten az edzőteremben van kedved futni és biciklizni, máskor a szabadban gyalogolni,
az edzéseid keverése segíthet az edzés unalmának elűzésében és a túledzésből adódó sérüléseken is.

Ha szeretnél egy löketet ami segít az edzésben, próbáld ki a prémium minőségű edzés előtti és zsírégető készítményeinket,
melyek minőségi és szakemberek által elfogadott összetevőket tartalmaznak és segítik az edzésedet és zsírégetésedet.

Hogy ne kelljen keresgélned mi összeállítottunk egy kis válogatást amivel 100%, hogy sikered lesz:

BLADE Pro Series Pre-Workout
BLADE CLA 
BLADE Pyruvate 
BLADE HCA 
BLADE Isolate / Iso Rice (vegánok számára fejlesztve)

Folyamatos exkluzív tartalmakért, valamint további hasznos tippekért, információkért csatlakozzatok facebook csoportunkhoz ! :)
https://www.facebook.com/groups/nagyfogyas