INGYENES SZÁLLÍTÁS 20.000 FT FELETTI RENDELÉS ESETÉN!

Kérdésed van? Hívj minket! +36309125228
Vagy írj nekünk a cs@bladesport.eu email címre!

Cikkek

Edzés előtti étkezés:

Sok ember elhanyagolja az edzés előtti étkezést és annak fontosságát. Sokan úgy gondolják, hogy az edzés előtti étkezésnek nincs kifejezetten nagy szerepe. Ez azonban téves elgondolás.

Az edzés előtti étkezés kihagyása növeli a sérülések bekövetkezésének kockázatát. Ha eszel edzés előtt akkor minimalizálni tudod ennek kialakulását, ráadásként a teljesítményed is drasztikusan növekedni fog.

5 elengedhetetlen tényező az izomépítéshez:

  1. Rendszeres edzés
  2. Személyre szabott étrend
  3. Megfelelő regeneráció, pihenés
  4. Túledzés, túledzettség kerülése
  5. Az edzésterv időről-időre történő megváltoztatása

A fogyás olyan véglet, amit sokan el szeretnének érni. Sokan azonban sajnos nem tudják, hogy is lehetne könnyen lefogyni. Edzőről edzőre változik az étrend és a követett fogyókúra is, amivel nincs gond, azzal már viszont van, hogy sok embert összezavarnak ezzel.

Most akkor jó a szénhidrát vagy sem? Szabadon fogyasztható a tojás vagy sem?

Nincs abban semmi meglepő ha azt mondjuk, hogy az ember változik a kor haladtával. A hormonjaink a legmagasabb szinten pörögnek tinikorunktól egészen a felnőtt korunk elejéig. Nagyjából 30 éves korunkban elkezd ezeknek a mennyisége lassan de biztosan csökkenni. Ez is az egyik oka lehet a lassú anyagcserének.

A fogyás csak úgy, mint bármi más az életben rengeteg erőt, kitartást igényel. Rengeteg magazin azt állítja, hogy ezzel a csodaszerrel meg azzal a gépezettel óriási feleslegtől szabadulhatsz meg néhány nap leforgása alatt.

Az igazság az, hogy a heti 1 kiló fogyás még fenntartható és egészséges. 

Amikor a legtöbbet használt táplálékkiegészítőről van szó, gyakran szóba kerül a halolaj, mint a BLADE OMEGA-3. Ez leginkább annak köszönhető ,hogy a halolajban megtalálható az omega-3 zsírsav több módon is javíthatja az egészségünket. De miért is olyan népszerűek és gyakran ajánlottak ez a kiegészítők?

Biztosan hallottad már az ősrégi szólást mely szerint „A reggeli a nap legfontosabb étkezése.” És ebben a mondásban nincs kifogásolni való. Amit reggel megeszel az segít majd a napod folyamán vagy épp ellened fog dolgozni. Sőt  ezt alá is tudjuk támasztani, ugyanis több kutatás is kimutatta, hogy azok akik reggel egészséges étkezéssel kezdik a napjukat több kalóriát égetnek a nap folyamán mint azok akik nem. Akik nagyobb reggelit fogyasztottak és kisebb vacsorát azok kevesebb éhséget tapasztaltak a napjuk folyamán mint azok akik ezt fordítva csinálták.

Itt lesz pár tipp a a kiegyensúlyozott reggeli elkészítéséhez:

A fogyókúra alapja egy egészséges életmód, egészséges ételekkel és sok sporttal.

Sajnos a hirtelen életmódváltás könnyen túlterhelheti az ember idegeit és testét így sokkal nehezebbé téve a fogyókúrát. Ráadásul a kevésbé tájékozottak körében hamar negatív gondolatok alakulnak ki a fogyókúrával kapcsolatban ami még nehezebbé teszi a felesleges zsírok leadását.

Minél gyorsabb az anyagcseréd annál több kalóriát éget el a tested. Ahogy öregszünk az anyagcserénk úgy lassul. De az öregedés nem az egyetlen oka a lassú anyagcserének. Több különböző dologtól is függ, milyen gyorsan dolgozik a szervezeted. Ilyen például a kor, nem, és az izomtömeg. Valamint nagy mértékben függ attól is, hogy milyen szokásai vannak az illetőnek. Sajnos vannak rossz szokások mellyel közvetve megöljük az anyagcserénket.

Ahogy a nevéből kitalálhattad ennek a lényege a bevitt szénhidrátmennyiség változtatása napról napra. Általában a nagyobb kalóriabevitelű  ételeket az olyan napokra időzíted ahol több edzés végzel és aktívabb vagy , vagy egy nappal ez elé, hogy a testedben megfelelő energiamennyiség és feltöltött glikogénkészlet legyen a nehéz edzéses napra. Értelemszerűen a kevesebb szénhidrátot tartalmazó ételeket pedig az olyan napokra időzíted mikor kevesebbet mozogsz. A fehérjebeviteled maradjon nagyjából mindig ugyanolyan. A zsírbeviteled attól függően változik, hogy mi a célod ezen diéta követésénél.

Gyakori tanács annak aki szálkásítani szeretne, hogy ne egyen szénhidrátot és kardiózzon sokat. Sok diéta, mint például a keto vagy paleo is ezt veszi alapul. A valóságban olyan diétát követni ami nulla szénhidráttal operál hosszútávon nem lehet fenntartani. Gyors fogyáshoz fog vezetni (leginkább vizet fogsz veszteni), de nem a legpraktikusabb módszer. Továbbá az alacsony szénhidrátbevitel kedvezőtlen hatással lesz az edzés alatti teljesítményedre is.

Ez az egyik legésszerűbb diéta ami nagy népszerűségre tett szert az utóbbi időben. Ráadásul már 40 éve velünk van. Most kitárgyaljuk a zóna diéta csínját és bínyját.

Kezdjünk is bele:

Mi is az a zóna diéta?

Dr.Barry Sears hozta létre az 1970-es években azért, hogy csökkentse a szervezetben fellépő gyulladásokat.

Egy olyan világban élünk ahol szinte bármi perceken belül a rendelkezésünre áll. Ha enni szeretnél valamit már nem kell elmenned a boltba. Elkészíteni sem kell sőt mosogatni sem. Simán megnyitod a telefonodon az egyik ételrendelős applikációt és hamarabb oda ér az általad kívánt étel mint gondolnád. Viszont ennek az életmódnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is.

Cikkünk egy étrendstílusról szól amit az ősi törzsek gyakoroltak. Az ő idejükben még nem  jutott ennyi élelem egy emberre. Nekik az étel egy kiváltság volt, ezért az étrendjüket egy úgy alakították ki , hogy egy nem megfelelő ellátás esetén is működjön.

Az őseink vadásztak az állatokra , hogy húshoz jussanak és gyűjtögették a földből növő ehető növényeket, magvakat, gyümölcsöket, zöldségeket. Egy aktív életmódot folytattak melyhez rengeteg energia kellett. A teóriák szerint a testük hozzászokott ehhez a kevés étellel és nagy energiaigénnyel járó élethez. Azok maradhattak tehát életben, akinek úgymond takarékosak voltak a génjeik.

Emelj sokat, egyél sokat . Ezek a leggyakrabban adott tippek azoknak akik izmokat akarnak építeni. Persze a nagy súlyok és a sok kaja az utad elején sokat fog segíteni, de amikor már egy ideje ezt csinálod, rá fogsz jönni hogy sok más tényező is szerepet játszik az izomépítésben. Itt van néhány tipp arra hogyan növeld az erődet ezeken kívül.

Közeleg a nyár és ezzel egyidejűleg sokan kezdenek szálkásításba. Azt már biztosan tudod, hogy a fogyás kulcsa a táplálkozás. Alábbiakban találsz 10 tipikusan nyári ételt, ami segíthet a fogyásban.

Na most ne arra gondoljatok, hogy valami mágikus összetevő van bennük vagy ha ezt eszed instant elkezdesz fogyni. Sajnos ilyen étel nincs a világon és aki azt állítja, hogy van az hazudik. Ezek az ételek finomak és magas vitamintartalmuk van. Valamint könnyen beilleszthetőek a diétádba.

Ahogy a meséből is ismerjük a lassú teknős megverte a gyors nyulat. A lassú és tartós fogyókúra egy gyakran vizsgált eset. Persze a lassú fogyás a legkönnyebben fenntartható változat azok számára, akik le szeretnének adni egy keveset a felesleges zsírokból. De ez lenne a legeffektívebb változata is?

A fogyókúra sok ember számára egy nehezen érthető téma. Ez általában azért van, mert rengeteg egymással ellentétes információ található meg a témával kapcsolatban. Van aki azt állítja, hogy "különleges" diétára van rá szükség (ezek a "különleges" diéták gyakran extrém módon szabnak határt a kalóriabevitelnek és egész ételcsoportokat hanyagolnak el emiatt). Van aki pedig "különleges" edzésekkel bolondítja az embert ami kockás hasat eredményez napi 10 perc edzéssel.

Az idő múlásával sokan nem tudnak úgy edzeni, mint ahogy azt régebben tették. Így őket az izomleépülés fenyegeti. Ezt több dolog kombinációja alakíthatja ki, mint a kevesebb edzés és a nem megfelelő étkezés.

Fontos tudni, hogy mindkettőre szükség van az izomok megtartásához.

Azt mondják, hogy a nagyobb izmokat vagy használod rendesen, vagy el fogod veszíteni azokat.

Azt már tudjuk, hogy ha fogyni akarsz kevesebb kalóriát kell fogyasztanod mint amennyit elégetsz. Amilyen egyszerű ezt leírni olyan nehéz hozzá tartani magad az éhség miatt. Nem nagy meglepetés ha azt mondjuk, hogy az éhség a fogyókúrát csak hosszabbá és nehezebbé teszi.

Az otthoni és konditermi izomépítés 2 titkos technikája

Amikor otthon kell edzened, lehet nincs meg minden eszközöd, súlyzód, amit a konditermben szoktál használni, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet egy kemény edzést megcsinálni.

Most bemutatjuk a 2 kedvenc "titkos" trükkünket az otthoni izomépítéshez és zsírégetéshez.

Kardió (aerob) edzés vagy Súlyzós (anaerob) edzés?

A fogyókúrázó emberek gyakran órákat képesek kardiózással tölteni egy edzésen. Az igazság azonban az, hogy ha választanod kellene, hogy a diétád közben súlyokat emelgess vagy kardiózz akkor célszerűbb lenne a súlyzós edzéseket választani. 

Hogy miért?
A válasz lehet meglepő, de Több kalóriát égethetsz el a végzésük során !

Egy egészséges életmód kialakításában nagy szerepet játszanak a szokások.
Gyakran csak arra gondolunk, hogy milyen ételeket együnk edzés előtt vagy, hogy milyen edzés előtti táplálékkiegészítőt használjunk de azt már gyakran elhanyagoljuk hogy mit is kellene edzés után csinálnunk. Legfontosabb edzés utáni tényező, hogy biztosítsd a tested megfelelő regenerálódását, mivel a pihenés minősége és mennyisége nagy hatással lesz, befolyásolni fogja a következő edzésen nyújtott teljesítményed.

A diéta során szálkás, száraz külsőt érhetsz el, azonban előfordulhat, hogy az izmaid méretéből 
is veszítesz. A BCAA-k antikatabolikus hatása azonban segíthet az izomtömeg megőrzésében és fenntartásában.

A D-vitamin hiány és a koronavírus közötti kapcsolat

A D-vitamin egy a szervezeted számára nélkülönözhetetlen, zsírban oldódó vitamin ami segít a foszfátok és kálcium  feldolgozásában.
Meghatározó szerepet játszik a csontok, fogak megőrzésében, megfelelő egészségi állapotának fenntartásában.

Egészséges zsírok és amiket enned kellene.

A táplálkozásban évtizedeken keresztül a zsírokat tartották az egészséges élet egyik legnagyobb ellenségének.

Manapság azonban már tudjuk hogy nem feltétlenül olyan rosszak mint ahogy azt eredetileg elképzelték.

Valójában több előnyüket is kimutatták ráadásul vannak olyan zsírok melyeket kénytelenek vagyunk bevinni a szervezetünkbe mert ezeket a testünk nem képes előállítani. 

Gyakori zsírégetési hibák és megoldásuk

Legnagyobb igyekezeted ellenére is lehet, hogy hibázol ami sajnos a fogyásod útjába állhat.
Most felsorolunk Nektek néhány fogyókúra közben elkövetett hibát és azt, hogy hogyan tudod őket korrigálni.

A HIIT(magas intenzítású intervallum tréning) vagy a hegymenet jobb fogyásnál?

A kardió rengeteg ember heti edzéstervének szerves része,
erősíti a szívet, növeli a tüdőkapacítást és gyorsítja az anyagcserét.

Ugyanakkor a fogyni vágyó emberekben gyakran felmerül a kérdés, hogy a kardió mozgás, mely változata a legmegfelelőbb céljuk elérésében?

Sziasztok!

Nyugodtan állíthatom, hogy a C-vitamin mindenki számára ismert. Általában olyanokat szoktunk hallani, hogy amikor betegek vagyunk, akkor szedjünk sok C-vitamint. Ez az anyag viszont olyan sok mindenre alkalmas még... Érdemes erről tudnotok.

Ez a vitamin az egyik legfontosabb vízben oldódó antioxidánsunk. Az antioxidánsok legmeghatározóbb feladata az, hogy a szervezetben elburjánzó szabadgyököket megköti. Ezek a szabadgyökök felelősek többnyire a betegségek kialakulásáért és az öregedési folyamatokért. Ebből kifolyólag nem csak már kialakult betegségek kezelésénél lehet felgyorsítani a gyógyulási folyamatokat, hanem a megelőzésben is hatékonyan részt tud venni.

Elég nehéz elhinni, hogy egy 5 perces hasedzésnek lesz látható eredménye. Jó lenne, ha így lenne, de sajnos ez nem ilyen egyszerű.

Az izomépítés, a szálkásítás, a látható eredmények a folyamatosságtól, rendszerességtől és a kitartástól függ. Ez alól a hasedzés se képez kivételt. Sokan a hosszú kardióra esküsznek, mások az intervallum edzésre,mások pedig a diétára. A biztos siker érdekében a legcélszerűbb ezek kombinációját alkalmazni. 

Biztosak vagyunk benne, hogy az ünnepek alatt felszedtél egy kis felesleget. Viszont ezzel nincs semmi baj, ilyenkor el kell engedni magad. Jókat enni, inni, a családdal lenni, szórakozni, meglátogatni a rokonokat. Ezek mellett nem csoda, hogy nincs időd és kedved se edzeni, mivel ilyenkor a maradék időben jobban esik a lustálkodás.

Azonban most, hogy ennek az időszaknak vége ideje rendbe szedni a testedet és mi ehhez egy pici segítséget akarunk nyújtani. Hoztunk nektek egy egyszerű edzéstervet, amit bátran akár otthoni környezetben is elvégezhettek.
 

 

Az edzéshez ajánljuk a Blade BCAA 7000 2:1:1 termékünket, hogy maximalizáld a fejlődést.

Útmutató 5-8 gyakorlatokhoz: Minden gyakorlatból csinálj 15-20 ismétlést, 10 másodpercnél ne tarts nagyobb pihenőt egyik gyakorlat után se. Állítsd be a stoppert 10 percre. Csinálj annyi kört ezalatt, amennyit csak tudsz.

Az előző részben leírtunk nektek kettőt a 10 magas intenzitású intervallum edzésből. Ezt a sorozatunkat ebben a részben folyatatjuk.

Útmutató 1-4 gyakorlathoz: Ezek a gyakorlatok súllyal vannak, de ennek ellenére tökéletesen kivitelezhetőek HIIT edzésként. Minden egyes gyakorlatot 1 percig csinálj. Válassz olyan súlyt, amivel végig tudod csinálni az 1 percet, de kellően meg is terhel. A gyakorlatok között csinálj 30 másodperc hegymászást és ez előtt és után pihenj 15 másodpercet, de ne többet. Ha egy körrel készen vagy pihenj három percet, majd csinálj még 2 kört.

Az egyszerű technikák a HIIT edzéshez cikkünkben leírtuk, hogy mi is pontosan az a HIIT edzés, illetve felhívtuk a figyelmedet olyan dolgokra, amikre mindenképpen érdemes odafigyelned.

Ezt a cikket egészítjük ki 10 edzéstervvel, amit akár otthon is megcsinálhatsz. A többségéhez nem szükséges semmilyen kiegészítő sem, a legtöbbnél csak a saját testsúlyodra van szükség és persze kitartásra.

Az edzéshez ajánljuk a BLADE NO BEAST termékünket, ami kellően felpörget a magas intenzitású edzéshez.

Már az ókorban is ismerték az előnyeit a súlyos bőr tréning labdáknak. Mivel amellett, hogy biztonságosan lehet vele edzeni, a test szinte összes izomcsoportját meg lehetett vele dolgoztatni. Jól fejleszti az erődet, emellett nem okoz kárt senkiben és semmiben, ha ki akarod ereszteni a frusztrációdat.

A válladtól egészen a lábaidig nincs olyan izom, illetve izomcsoport, amit ez az egész testet megmozgató edzés kihagyna.

Az edzéshez ajánljuk a BLADE BCAA 7000 2:1:1 terméket.

Útmutató

Köredzést fogsz végrehajtani, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatokat egymás után végzed el és nem tartasz pihenőt közöttük csak a kör végén, 30 másodpercet. A fizikai állapotodtól függően csinálj legalább 5, maximum 10 kört.

Biztosak vagyunk benne, hogy az ünnepek alatt felszedtél egy kis felesleget. Viszont ezzel nincs semmi baj, ilyenkor el kell engedni magad. Jókat enni, inni, a családdal lenni, szórakozni, meglátogatni a rokonokat. Ezek mellett nem csoda, hogy nincs időd és kedved se edzeni, mivel ilyenkor a maradék időben jobban esik a lustálkodás.
Azonban most, hogy ennek az időszaknak vége, ideje rendbe szedni a testedet és mi ehhez 8 edzést is tudunk ajánlani, ami biztosan kellően megizzaszt ahhoz, hogy visszanyerd a régi formádat.

Az edzéshez ajánljuk a BLADE BCAA 7000 2:1:1 termékünket.

Az előző részekben leírtuk, hogy mi az alapja ennek a kinti edzésnek, valamint az első napi edzéstervet is bemutattuk Neked, ami főként a robbanékony erőt hívatott fejleszteni sok pliometrikus elemmel megspékelve. Továbbá, a második napi edzéstervet is, ami inkább az erőt fejlesztő gyakorlatokból állt.

Ebben a részben az utolsó, harmadik nap edzéstervét olvashatjátok.

A gyakorlatok utáni feltöltődéshez ajánljuk a BLADE WHEY tejsavó fehérjét, ami teljes értékű fehérjékből áll és tartalmazza az összes esszenciális aminosavat.

Az előző részben leírtuk, hogy mi az alapja ennek a kinti edzésnek, valamint az első napi edzéstervet is bemutattuk neked, ami főként a robbanékony erőt hívatott fejleszteni, sok pliometrikus elemmel megspékelve.

Ebben a részben a következő nap edzéstervét olvashatjátok.

A gyakorlatok utáni feltöltődéshez ajánljuk a BLADE WHEY tejsavó fehérjét, ami teljes értékű fehérjékből áll és tartalmazza az összes esszenciális aminosavat.

Égess zsírt, veszítsd el a pocakod és építsd az izomzatod ezzel a három hetes edzéssel!

Ha azt hiszed, hogy csak a konditeremben tudod elérni a jó alakot, akkor nagyot tévedsz és ideje, hogy kicsit otthagyd a termet és annak a sajátos kényelmét. Csak a saját testsúlyodra van szükséged ahhoz, hogy egy effektív edzést csinálj magadnak! Ehhez ad nagy segítséget ez a program, ami akár a szabadban is elvégezhető.

Akármit is keresel: reggeli edzést vagy éppen a kemény edzés utáni átmozgató edzést, ez lesz az az edzés, ami kell neked. Gyorsan végrehajthatod, ugyanis körülbelül csak 30 percet vesz igénybe és emellett hatékony is.

Ebben az edzésben főként rúddal fogsz dolgozni. Oda-vissza körönként csinálni kellesz egy döntött törzsű evezést, egy guggolást hátsó fogással és egy hasprést fitness gumiszalaggal.